Що необхідно знати про коронавірусну інфекцію?

Увага! Сайт оновлюється. Деякі розділи можуть бути недоступні.

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРЕС-СЛУЖБИ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРЕС-СЛУЖБИ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИАНОНС події

У середу, 25 червня 2014 року о 9.30 у рамках Проекту технічної допомоги ЄС «Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС» відбудеться семінар з питань створення системи регулювання державної допомоги в Україні.
Модератором заходу виступить заступник керівника Проекту Валентин Дерев’янкін. Участь у семінарі візьмуть в.о. Голови Антимонопольного комітету України Микола Бараш, керівник Проекту ЄС Юджин Стюарт, представники центральних органів виконавчої влади та експерти.
У ході семінару будуть обговорені наступні питання:
Регулювання державної допомоги в ЄС (концепція, мета та наслідки);
Створення національних систем державної допомоги відповідно до правил ЄС (основні проблеми застосування та приклади);
Сучасна ситуація в Україні в сфері державної допомоги;
Проект Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» - огляд та коментарі.
Семінар спрямовано на обговорення актуальних для України питань у сфері державної допомоги, розвиту законодавства, а також створення національних систем державної допомоги на основі досвіду країн ЄС.



Місце проведення: вул. Урицького, 45, 1-й поверх,
зала засідань.
Тривалість заходу – 9.30-13.00 год.
Акредитація обов’язкова.

Проводиться до 17:00    24.06.2014
за тел.: 251-62-90
              251-62-91
  251-62-32

або  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду



ПРЕС-РЕЛІЗ

до прес-конференції в.о. Голови Антимонопольного комітету України Миколи БАРАША щодозаконностіприйнятогоАнтимонопольнимкомітетомУкраїнирішеннязпитаньзакупівлібронежилетівдля ЗбройнихсилУкраїнизадержавнікошти

До Антимонопольного комітету України надійшла скарга ТОВ "АммоС" від 17.06.2014 № 14/06-14, зареєстрована 18.06.2014 за № 8-20/1341-ДЗ щодо встановлення Міністерством оборони України дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів на закупівлю – "13.92.2. Вироби текстильні готові, інші – 9 лотів" [оголошення № 117469, оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель, бюлетень від 12.05.2014 № 38 (884)].

Скарга від ТОВ "Аммо С" була подана до органу оскарження за формою, в строки (18 червня 2014 об 11.00) та з оплатою за подання такої скарги (як це передбачено постановою Кабінету Міністрів України), і повністю відповідала Закону України "Про здійснення державних закупівель" від 10.04.2014 № 1197-VII зі змінами і доповненнями, внесеними Законом України від 6 травня 2014 року № 1234-VII, а також містила скарги заявника на адресу Міністерства оборони України щодо організації конкурсу під конкретного учасника. Так, згідно зі змінами до документації конкурсних торгів розкриття пропозицій конкурсних торгів мало відбутись 19 червня 2014.

Виходячи з наведеного, Антимонопольний комітет України, як орган оскарження, не мав жодних підстав згідно з Законом не прийняти скаргу ТОВ "Аммо С" до розгляду. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівельприйняла її до розгляду та вжила наступні заходи:

- надіслала рішення та запит на отримання інформації до Міністерства оборони України;

- попередила представників Міністерства оборони України про необхідність швидкої відповіді від Міністерства;

- призначила розгляд справи на 26 червня 2014 року.

Таке рішення Адміністративна колегія Комітету прийняла, виходячи з наступного:

-          скаржник мав усі ознаки потенційного учасника закупівель;

-          скаржник заплатив збір до державного бюджету;

-          скарга містила ознаки суттєвих порушень Закону України «Про державні закупівлі»;

-          розкриття повинно було відбутися 19 червня 2014 року;

-          замовнику (тобто Міністерству оборони України) потрібен час для підготовки пояснень і копій відповідних документів;

-          час для своєчасного запрошення учасників спору з метою розгляду питання на засіданні органу оскарження.

Крім того, Комітет, розуміючи важливість закупівлі, коли країна перебуває в умовах воєнного стану, а також свою відповідальність перед народом України, того ж дня (18 червня 2014) запитав в Міноборони України інформацію, необхідну для розгляду скарги. При цьому представникам Міноборони України було роз’яснено нагальність отримання інформації для прийняття рішення Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель (надаліКолегія). Однак, інформація від Міноборони України до АМКУ надійшла лише о 16.00 20 червня 2014, після того як ще вранці в.о. Міністра оборони України звинуватив Комітет у блокуванні закупівлі бронежилетів.

Розуміючи важливість питання, Колегія перенесла розгляд справи і вже о 20.00 20 червня 2014 року розглянула скаргу та відмовила ТОВ "Аммо С" у задоволенні вимог, оскільки скаржник не довів, що вимоги до тендерної документації порушують його права. Під час розгляду було з’ясовано, що скаржник не встиг отримати український сертифікат з відповідності на свої бронежилетибританського і болгарського виробництва, які відповідають стандартам НАТО. Тобто, скаржник на момент розкриття виявився «неповноцінним» учасником процедури.

Принагідно слід зауважити, що 6 травня 2014 року були прийняті зміни до законодавства, які вступили в законну силу 9 травня 2014, що дозволяють здійснювати закупівлі для потреб армії за спрощеною процедурою протягом           7-10 днів.

Однак, Міноборони України 12 травня 2014 року застосувало для закупівлі бронежилетів процедуру відкритих торгів, яка зазвичай триває 2 і більше місяців та суттєво затягує процес закупівлі, що власне і відбулося 18 червня 2014, коли ТОВ «Аммо С» подало скаргу до АМКУ.

Разом з тим, Комітет не може нести відповідальність ні за вибір замовником процедури закупівлі, ані за якість її проведення, ані за реалізацію учасниками своїх прав на оскарження.

www.amc.gov.ua



Сьогодні, 23 червня 2014 року в Антимонопольному комітеті України відбулась прес-конференції в.о. Голови Антимонопольного комітету України Миколи БАРАША щодозаконностіприйнятогоАнтимонопольнимкомітетомУкраїнирішеннязпитаньзакупівлібронежилетівдля ЗбройнихсилУкраїнизадержавнікошти.

Участь у прес-конференції взяли державні уповноважені Антимонопольного комітету України Світлана Мороз, Михайло Русинський, Сергій Шершун, Валерій Дадиверін та директор Департаменту з питань оскаржень рішень у сфері державних закупівель Роман Коваль.

Під час заходу Микола Бараш поінформував про те, що Антимонопольний комітет України сьогодні розпочав юридично вивчати заяву в.о. Міністра оборони України Михайла Коваля, яка прозвучала 20 червня 2014 року з трибуни Верховної Ради України, на предмет звернення до суду з вимогою спростування. Відповідно до заяви Антимонопольний комітет України був звинувачений у блокуванні закупівлі бронежилетів для ЗбройнихсилУкраїни. Зазначена інформація не відповідає дійсності, ввела в оману керівництво Верховної Ради України і завдала удару по репутації Комітету. У свою чергу керівництво Комітету надало до Генеральної прокуратури України та Міністерства внутрішніх справ України всі матеріали справи та пояснення причетних осіб.

Микола Бараштакож підкреслив, що у зазначеній ситуації Комітет діяв законно, підставно та швидко, а працівники приймали виключно обґрунтовані рішення.

В ході прес-конференціїРоман Коваль зазначив, що це не перша скарга на дії Міністерства оборони України щодо закупівлі за державні кошти. Так, до Комітету надійшло 33 скарги, серед яких вже було виявлено 14 порушень. Наприклад, на сьогодні триває розгляд 6 скарг, які стосуються закупівлі лікарських засобів для Збройних сил України.

У свою чергу Світлана Мороз підкреслила, щозгідно з Законом у випадку вчинення порушень під час процедури закупівлі, які неможливо виправити, процедура повинна бути відмінена. Так, у разі розкриття замовником пропозицій учасників торгів 19 червня 2014 року і виявлення Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель при розгляді скарг порушень, усунення цих порушень шляхом внесення змін до технічної документації і продовження процедури було б неможливим. Ця процедура мала б бути відмінена. Таким чином, Колегія призупинила закупівлю бронежилетів з метою захисту процедури, щоб запобігти відміні торгів у разі виявлення порушення.

«Ми сподіваємось, що в.о. Міністра оборони України найближчим часом розбереться в ситуації та зробить публічне спростування своєї заяви. В іншому випадку ми будемо намагатися це зробити в судовому порядку ", – зазначив Микола Бараш.

www.amc.gov.ua